Söndag 30 november





Vilken dag, vilken fest, vilken invigning. Tusentals människor kom till festligheterna i dag. Det finns så mycket att berätta. Gävleborna fick rösta fram namnet på den nya fotbollsarenan och det blev Gavlevallen. Bra namn tycker jag, vi blir nästan som kusiner :-)

Och artisterna och musiken!!! Jag vill göra om hela slottstorget till ett stort dansgolv och rocka loss. Och fyrverkerierna! Kanske inte min favoritdel i invigningen (lite för mycket eld för min smak), men idag kände jag mig trygg och fyrverkerierna var verkligen fantastiska! Tack alla ni som kom och gjorde dagen minnesvärd!


What a day! What an inauguration! What a celebration! Thousands of people came today to the festivities on the Castle Square. There´s so much to tell. The City of Gavle namned the new soccerarena to "Gavlevallen", feels like we are kind of connected at least by name :-) 
And the artists and the music!!! I just wanted to turn the square into a gigantic dancefloor. And the fireworks! Normally not my favorite part, but today I felt safe and the fireworks were just astounding. Thank you all for making this day a day to remember and cherish!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar