Tisdag 10 december



Hej vänner!

Idag är det Nobeldagen och ikväll stundar den mäktiga Nobelfesten med middag. Tänk att få äta middag med kungligheter, Nobelpristagare och andra storheter. Men, precis som förra året, så kom det ingen inbjudan på posten till mig! Hmm... Undrar vad som krävs för att bli inbjuden? Jag får hoppas på nästa gång då!

Hur som helst så har jag det minst lika roligt här i mitt Gävle ikväll då Malena Ernman uppträder på Gävle Konserthus. En personlig och stämningsfull konsert där många av mina favoritlåtar som Stilla Natt, Jul, jul strålande jul och O helga natt blandas med folkmusik, jazz, opera och några av den klassiska musikens julfavoriter. Självklart innehåller även årets konsert mycket överraskningar och humor!

Förresten är det namnsdag för Malena idag, så har en jättetrevlig kväll Malena Ernman!
Trevlig kväll till alla er också, mina vänner!




Hello my friends!

Today is the Alfred Nobel Day and tonight it's going to be a fabulous Nobel dinner. Just imagine how amazing it would be to eat dinner with royalty, Nobelprice winners and other celebrities. But, as last year, I never got an invitation. Hmm... I wonder what it takes to get one? Hope for the next time!

Anyway I am gonna have fun here in my Gävle tonight when Malena Ernman will perform at the Gävle Concerthall. A very personal and moving concert with a lot of my favorite Christmas songs as Silent Night, Oh holy night and folkmusic, jazz, opera and other classical Christmas songs. And of course it will be many surprises and humor!

By the way, today is a Name Day for Malena, so have a fantastic evening Malena Ernman! 
Have a wonderful evening all of you, my friends!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar