Fredag 13 december

Go kväll !Hur har er Luciadag varit? Bra hoppas jag trots att det är fredagen den 13:de. Sett nått Luciatåg?Min dag har varit kanon! Många som har stannat, fotat mig och även sjungit en och annan sång för mig.Nupå kvällskvisten har jag hört vackra stämmor som sjunger julsånger från Heliga Trefaldighets kyrka där årets Gävlelucia kröntes.

Hörde av mina kompisar, mjukisbockarna, att kyrkan har varit full av människor hela kvällen som har fått uppleva den fantastiska stämningen. Jag förstår dem! Gävles lucia med tärnor kom och sjöng på min invigning och det var så vackert.
Fredagkväll och nu stundar helgen, hur ser er helg ut? Fullt upp så här två veckor före jul?  Själv ska jag njuta av tillvaron här på Slottstorget men jag har en del uppdrag åt mina mjukisbockar. I helgen är det nämligen Slöjdmässa på Gasklockorna och julmarknad på Högbo Bruk. Två traditionella julmarknader som har allt som behövs för att komma i rätt stämning till jul. Jag hoppas att de tar med sig någonting smarrigt från marknaderna.

Ha en trevlig fredagkväll !



Good evening!
How has your Lucia day been? Fine, I hope! although it's Friday the 13th.
Have anyone seen a Lucia ceremony? 

My day has been excellent! Many people have stopped and took pictures and sang some Christmas songs. It has been so great!

I have heard from my friends, mascot goats, that the church was full of people the whole evening, everyone has experienced fantastic Christmas spirit! I see why, Gävle Lucia was here and sang at my inauguration and it was so beautiful. 

It's Friday night and the weekend is close. What are your plans for the weekend? Hands full when it's Christmas soon? I am gonna enjoy life here at the Castle Square but I gave some duties to my friends, mascot Goats, for these days. There is a Craft Fair at Gasklockorna and a Christmas market at Högbo. Two great markets that have everything necessary for coming into a Christmas mood! I hope they bring back something nice from the markets!

Have a wonderful night my friends!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar